Poniżej notatka jak skutecznie skonfigurować usługę VOiP o marketingowej nazwie Neofon na
Wskazówka. Nawet jeśli jesteś doktorem informatyki, wykonuj wszystko jak opisano - w przypadku tych urządzeń nic nie działa tak jak powinno, żadne przyzwyczajenia użytkowników nie zostały uszanowane.
Zaczynamy od ustalenia login i hasła.
Login trzeba wygrzebać z papierów. Ogólnie powinien być zgodny z szablonem 48xxyyyyyyy@neofon.tp.pl, gdzie xxyyyyyyy to numer telefonu stacjonarnego z numerem kierunkowym.
Hasło otrzymuje się na maila. Szukaj w skrzynce wiadomości od info@orange.com lub szukaj po frazie "Telefonia".
Aby otrzymać hasło na maila trzeba się o nie upomnieć (już po wejściu aneksu w życie). Najlepiej zrobić to pod bezpłatnym numerem 800500555.
Zalogować się do strony zarządzania ruterem. Wskazówka: Po wypełnieniu loginu i hasła, kliknąć w przycisk OK. Naciśnięcie klawisza ENTER spowoduje przeładowanie strony i wyczyszczenie hasła, co może silnie sugerować brak jego poprawności. Zatem - nie ENTER, tylko klikać w OK.
W menu z lewej, sekcja Konfiguracja, klikamy w VOiP.
Zakładkę Ogólne ustawiamy jak na ilustracji.
Zakładkę Linia 0 ustawiamy jak na ilustracji.
W przypadku, gdy zaznaczyłem opcję CLIR obserwowałem taki efekt, że mogłem odbierać rozmowy przychodzące, ale nie mogłem nawiązywać połączeń (zawsze otrzymywałem sygnał zajętości).
Dla porządku umieszczam ilustrację zakładki Linii 1, chociaż w tym przypadku Linia 1 nie była używana.
Teraz magiczna sekwencja przekazana przez konsultanta.
- Przechodzimy na zakładkę Linia 0.
- Klikamy w przycisk Potwierdź. Nie będzie żadnego wizualnego potwierdzenia akcji użytkownika poza tym, że w pasku adresu przeglądarki coś się zadzieje.
- Przechodzimy na zakładkę Ogólne.
- Klikamy w przycisk Potwierdź. Nie będzie żadnego wizualnego potwierdzenia akcji użytkownika poza tym, że w pasku adresu przeglądarki coś się zadzieje.
- Przechodzimy Narzędzi zaawansowanych (menu z lewej).
- Przechodzimy do Restart i potwierdzamy restart. Warto sobie zapuścić ping-a na ruter i coś w internecie, żeby zorientować się kiedy można powrócić do strony zarządzania.
- Powracamy do głównej strony zarządzania i obserwujemy status telefonu. Niczego nie dotykamy! Stan będzie odświeżał się samoczynnie. Najpierw Internet/VDSL, potem telefon. Nie klikamy w Włącz usługę - po prostu cierpliwie czekamy.
- Sprawdzamy telefon - rozmowa przychodząca, rozmowa wychodząca. Jeżeli nie działa - przetwarzamy powyższą instrukcję jeszcze raz, nie pomijając żadnego kroku ani wskazówki. Jeżeli nadal nie działa dzwonimy pod 800500555.
Powyższa instrukcja powstała do urządzenia z firmware 4.9.4.TPSA_v805E.
Dziękuję za ten poradnik, prawie pięć dni walczyłem z konfiguracją. Orange już mi chciało do domu nasłać wróżki i księcia askabanu aby rozwiązać ponoć nierozwiązywalny problem
OdpowiedzUsuńDziękuję za feedback. Cieszę się, że ta solucja mogła się przydać.
UsuńDziękuję bardzo za poradnik. Robiłem krok po kroku i nie działało aż się zorientowałem, że login tutaj na screenie jest w formacie 4822********, a na mojej umowie z której go wpisywałem był w formacie 22******** ... Jak można podawać zły login na umowie?! ...
OdpowiedzUsuńDziękuję za feedback. Twoja uwaga może się przydać innym użytkownikom.
OdpowiedzUsuńStary! Dzięki serdeczne! Miałem równierz podoby poroblem do Kams7ona, gdzie na umowie nie było 48 prze numerem, co spowodowało kupę stresu. Poza tym, moim zdaniem Orange zwalili tym, że nigdzie na ich stronie nie ma informacji, że urządzenie musi być zrestartowane, aby mogło wynegocjować połączenie z usługą i Twoja pomoc jest nieoceniona.
OdpowiedzUsuńDziękuję. Cieszę się, że mogłem pomóc.
UsuńŁadnie to wygląda.
OdpowiedzUsuńOgólnie ja jestem dopiero na początku przygody z poznawaniem takiej telefonii ale podoba mi się to rozwiązanie. Całkiem niedawno także czytałem fajny wpis https://techunbox.pl/jak-dziala-wirtualna-centrala-telefoniczna gdzie dokładnie wyjaśniono jak działa wirtualna centrala telefoniczna.
OdpowiedzUsuń